torsdag 17 maj 2012

Bonus

Det blev garn över efter att handlovarna till Sambons syster blivit färdiga så jag slog till på en bonusstickning. Ett halsband eller armband i flera varv, jag tycker det är snyggast som armband.

Det var det här jag lyxstickade häromdagen. Snabbt, enkelt och snyggt. En perfekt sista minuten present kanske? Mönstret finns här:
http://olgajazzzy.blogspot.se/2010/12/cable-braided-necklace.html

Variationsmöjligheterna är oändliga och jag kan t.ex. tänka mig ett armband av en svart och en vit remsa, kanske ett i paljett eller pärlgarn, ett ombre osv.
Jag stickade även ett kortare armband till mig själv av den sista snutten garn. Passar även perfekt att ha runt min sockbun, matchar fint till mitt röda hår.

(jag ber om ursäkt för det tråkiga mobilbloggandet, men just nu är det det eller inget alls så ni får helt enkelt stå ut tills jag hittar lite riktig ork och lust igen)

Inga kommentarer: