onsdag 26 november 2014

Mer stickat till knodden

Jag har stickat färdigt koftan i Malabrigosock färgen Ivy men bilden gör verkligen inte färgen rättvisa! Tre små stjärnformade pärlemorknappar ska sys fast och så ska den tvättas och formas.


Mönstret heter Linnie och finns gratis på Ravelry.

Som komplement till koftan har jag stickat en liten söt hjälmmössa med i-cord som knytband.


Mönstret är Alladin från drops, babydrops 21-34. Jag stickade mössan runt med magicloop istället för platt och sy ihop. Till både koftan och mössan använde jag addi lace rundsticka 2,5mm.

Nu håller jag på att testa stickor och masktäthet till en dubbelstickad filt. Garnet är lanett och just nu testar jag 2,5mm men tror att jag ska gå upp ett halvt nummer...


När jag är nöjd med maskornas utseende ska Sambon få fria händer att designa ett mönster med keltisk/fornnordisk inspiration. Roligt att vi båda kan få känna oss delaktiga i skapandet av den filt som ska få värma vårt barn!

Inga kommentarer: