lördag 17 juli 2010

Premiärsurf

Sommarjobbets andra och sista vecka är avslutad och nu har jag "semester"/obetald ledighet igen. Roliga saker är planerade framöver, det gäller ju att passa på medan Sambon har semester.

Här sitter jag i ett underbart rum med blommiga tapeter i blått. Det luktar farmor och farfar - men inte som det luktar hos dem inne i stan utan det luktar sommarstuga. En kortvisit över helgen har vi tänkt oss innan vi måste hem och tvätta igen. Jag tycker inte att vi gör annat än att svettas och tvätta dessa varma dagar.

Det nya mobila bredbandet är med och verkar fungera som det ska. Aeolian är också med och det börjar närma sig det sista diagrammet. Jag började läsa "Den vita massajen" tidigare i veckan och jag har redan kommit halvvägs, den är svår att lägga i från sig. Jag fascineras över dels hur man kan bli så blixtförälskad i någon att det nästan gränsar mot besatthet och dels över hur man har modet att bryta upp från ett bekvämt liv i västvärlden för att bosätta sig i mitten av ingenstans.

Nej, nu måste jag nog passa på att bada innan det börjar regna igen!

Inga kommentarer: