fredag 2 juli 2010

Juli och karma

Alldeles efter att jag i onsdags ringt Farmor för att erbjuda henne skjuts till Onsjö där Farfars svägerska (som även råkar vara långväga släkt och barndomskamrat med Farmor) bor, blev jag uppringd av det lokala bostadsbolaget som erbjöd mig några veckors sommarjobb. Det kallar jag direktverkande karma!

Således spenderade jag torsdagen med två söta damer och min stickning. Många skratt och härlig dialekt. Hoppas sommaren ska ge tillfälle för ytterligare ett besök, kanske tillsammans med både Farmor och Farfar.

Nu är äntligen mitt pass under tillverkning av polisen och jag ser som vanligt anskrämlig ut. Det går nog helt enkelt inte att se vettig ut på sådana bilder. Huvudet skulle tiltas lätt nedåt så alla dubbelhakor framhävs och så att de tunga ögonlocken ser ännu tyngre ut. Snyggt...
Jag tröstade mig med jordgubbar under ett träd tillsammans med A och Parveln - mysigt!

9 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Hahaha! Ja förlåt att jag skrattar men du skrev det så roligt..
Kram!

Heldri sa...

Ja, det är väl bäst att skratta åt eländet - så mycket annat kan man väl knappast inte göra. ;)

Usch och fy för att ta foto till id-kort. På mitt körkort ser jag helt vettskrämd ut och på det förra passet såg jag drogad ut, det nya passet såg mest sömnigt och tjockt ut. Blää

Malin sa...

Grattis till jobbet.. Inte helt fel det inte.

Å sa...

Hur kommer du jobba?

Måste bege mig till Örebro och ta ett vackert passfoto jag med. Börjar bli dags att fixa med det så det inte blir i sista stund som det brukar. Ser fram emot att ha ett pass där jag inte ser ut som en svartrockare, men jag kanske hurrar för tidigt...

Heldri sa...

Malin: Ja, det blev alldeles utmärkt faktiskt. Och så får jag jobba ihop med vännen A igen och det är ju roligt!

Å: Det blir mån-fre typ 7.30-16.30 v. 27 och 28. Alldeles lagom mycket ;) Ett vackert passfoto kan du nog glömma, hade jag sett ut som en svartrockare på mitt hade jag varit nöjd det är ju flera steg över pundare...

Nika sa...

Själv ser jag ut som en straff-fånge som man gripit direkt efter en vild jakt genom skogen... rufsigt hår, blankt ansikte och en trött min. Snygga passbilder blir det aldrig!

Å sa...

Vad bra! Alldeles lagom mycket jobb. Grattis på sig!

Bara kortet blir bättre än det de visar på jobbet vid varje introduktion m.m. så är jag nöjd. På projektorduk kan man se en mycket trött Å. Ser helt nerdrogad ut. Bläh!

Cecilia sa...

Det finns något till dig hos mig! :-)

disa sa...

Vad roligt att du fick jobbet!! =)