onsdag 24 april 2013

Francis Frankenstein

Om det inte var så dåligt ljus inne idag (det är grått och regnar ute så ljuset är inget vidare i lägenheten) hade ni fått se lite bättre bilder på mig i min ofärdiga Francis. Men nu får det duga så här så länge.

Mönstret är Francis Revisited av Beth Silverstein, eller det var det i alla fall de första 30 varven eller så... Sen har jag gjort lite på känn så där ni vet.

Jag vet inte om det går att se på bilden men jag har gjort informning vid bysten och innan det gjorde jag några förkortade varv för att inte tröjan ska bli för kort i fram. Under bysten är det ett mosstickat parti som ett band runt livet. Där gick jag ned en storlek på stickorna eftersom jag upplever att jag stickar lösare i mosstickning än slätstickning. Efter set mosstickade bandet har jag ökat lite godtyckligt runt om för att inte få en alltför tight tröja om magen. Nu är det bara några varv kvar innan jag måste bestämma mig för ett avslut. Just nu lutar jag åt lite mer mosstickning och sen en i-cord. Kragen blir ju mosstickad enligt mönstret så det är ju snyggt att plocka upp det även i nederkanten.



2 kommentarer:

Hedvig sa...

Snygg och fanatstisk passform har du fått till!
(Yey jag har fungerande internet och kan läsa bloggar igen!)

Engdahlskan sa...

Den ser fin ut :)