måndag 1 april 2013

Jag skämtar inte

1:a april eller inte, nu ligger i alla fall sjalen på blockning. Det gick åt exakt varenda nål jag äger och har, men bra blir det!

Sen tog det faktiskt en liten stund innan jag kom på vad jag skulle starta upp för stickning. Eftersom vi troligtvis ska spendera några timmar på flyg och buss i helgen som kommer så ville jag ha något som funkar på Denise-stickorna. Jag tänker för säkerhetsskull ha med ett frankerat kuvert adresserat till mig själv om jag inte får ha dem på planet.
Det jag har börjat sticka på är en tröja som heter Francis Revisited och jag stickar i den estländska ull som en gång varit en shalom som aldrig blev färdig. Än så länge känns det helt rätt med slätstickning men vi får väl se vad som händer längs med vägen.



2 kommentarer:

Ida sa...

Snygg sjal!

Och vilken smart idé med kuvert, vi ska också flyga snart och jag har inte vågat planera någon stickning på planet, men kanske borde tänka om då. Jag har knit pro-spetsar i trä med vajer, kanske skulle det vara godkänt?

Heldri sa...

Jag kan inte ta åt mig idéen med kuvertet, det har jag läst om på flertalet bloggar med betydligt mer flygvana skribenter än mig. Jag vågar inte säga bu eller bä om knitpro på flygplan. Har läst om dem som fått haft med vanliga rundstickor i metall och de som nekats all form av stickning. Jag har knitpros rosenträ stickor men väljer att ta med Denise-stickorna eftersom de dels är helt i plast, dels är godkända för amerikanska flyg och dels för att jag är mindre rädd om dem. Jag skulle gråta floder om mina rosenträstickor gick sönder eller försvann i posten...