lördag 14 september 2013

Done and done

Idag har jag varit så sjukt effektiv, men det kanske bara är naturligt att hinna mycket om en går upp 6.30 på en lördag, jag får prova det oftare... Jag inledde dagen lugnt med kaffe och stickning. Avmaskade Laminarian! 

Efter disk, tvätt, plock, dammsugning och torkande av golv var det äntligen dags att blocka. Den randiga sjalen i lanett med kanten från Haruni har ju varit färdigstickad ett tag (sen juli typ) men jag har inte kommit mig för att blocka den än. Optimist som jag är tänkte jag att jag kanske skulle kunna lägga sjalarna åt varsitt håll, lite omlott och blocka dem samtidigt.



Icke! Även om de hade fått plats så hade inte nålarna räckt. Laminarian får blockas i veckan så fort den andra har torkat.

Undrar om jag ska börja på nåt nytt eller vara duktig och göra färdigt lite fler gamla alster. Det börjar ju vara säsong för att ha Francis Revisited färdig, det är ju bara ärmarna kvar...

Inga kommentarer: