måndag 23 augusti 2010

Åter till vardagen

Trött, nöjd, inspirerad, mer ressugen och med ett utökat garnförråd är jag nu hemkommen från en långhelg i fina Tallinn med finaste föreningsvännerna. Det gör jag gärna fler gånger!

Nu är det precis en vecka kvar innan skolan börjar så nu gäller det att utnyttja fritiden till max. Idag har jag letat mönster till en kofta som ska stickas av det underbara merinogarn jag handlade i Tallinn. Det ultimata mönstret lyste med sin frånvaro så jag är rädd att det blir till att räkna, sticka, repa och så vidare. Jag har tänkt mig en kort, tight kofta med trekvartsärmar, resår i nederkant och med "bust darts" för bästa passform. Slätstickad ska den vara, möjligen med en liten spetsbård.

Imorn blir det sömnad hela dagen så då hinns det inte så mycket annat. På onsdag ska jag försöka fixa till lite bilder innan jag ska fika med barndomsvännen. Utnyttja fritiden var det!

5 kommentarer:

Å sa...

Satt och kollade på en tröja/kofta jag med :) Inte det lättaste att hitta precis vad man vill ha. Men det är ett kärt bekymmer ;)

Malin sa...

Jag har nu invigt mina nya stickor genom att flytta över min jättesjal med Harunibård till den. Jag har nu stickat varv 1 av 28 på bården och längtar till att äntligen få se mönstret komma fram på den. Dock så önskar jag att jag varit klar före sommaren med den, för den blir stor och alldeles perfekt för coola sommarkvällar på verandan.

Heldri sa...

Å: Jag kommer nog försöka göra ett eget mönster så vi får väl se hur det går. Risken finns att jag får kapitulera och leta ett mönster att modifiera.

Malin: Hoppas de känns bra! Coola sommarkvällar på verandan hinns det kanske med några till innan den riktiga hösten kommer.

Lilli sa...

Vad spännande med garn från Tallin :) Ska bli kul att kanske få se här framöver? Ha en bra helg!

Malin sa...

Inga nya blogginlägg om vad du gör nu.. Alltså är det full fart på livet igen.
Hoppas det inte bara är studier utan också lite stickning och skoj!