onsdag 11 augusti 2010

Vilse och tomhänt

Det är något som är alldeles konstigt och annorlunda och möjligen även helt fel.


Jag har ingen aning om vad jag ska sticka!


Det är fortfarande för varmt för att jag ska orka sticka färdigt Sambons tröja. Därmed "får" jag heller inte sticka färdigt min Shalom.

Jag påbörjade Rick the prick igen, den här gången på strumpstickor med tanke på alla maskförflyttningar. Han känns dock inte särskilt lockande, inte alls faktiskt.

Jag har garn till ytterligare en laminaria och jag är visserligen sugen på en sjalstickning men inte just laminaria.

Jag borde kanske sticka Chevalier mittens eller sockor men det lockar heller inte just nu.

Jag vill helt enkelt sticka något rakt på sak och enkelt.

Hjälp!
Idle hands are the devil´s playground...




edit:
Nu kan vi alla andas ut - en sjal i drops Delight är påbörjad!
(Malin: jag repade det jag stickat i helgen och gör nu många fler ökningar per varv).


Sen är jag sugen på en FLS till men jag vet inte om jag har något lämpligt garn hemma, tur att jag snart ska till Tallinn...

5 kommentarer:

Cecilia sa...

Ojoj! Detta låter inte bra! Du behöver kanske ett helt litet projekt bara för att liksom kasta in dig på banan igen? Någon mindre scarf, kanske? (Eller disktrasa, för att föreslå något riktigt snabbstickat?)

Malin sa...

Ojoj. Det låter inte alls bra! och lite otypiskt dig, du har ju alltid en kö med stickningar.

Kanske nån basker eller mössa? Det är ju dags för det om några månader!?

Heldri sa...

Tack för ert stöd, det var en riktig pärs det där! Jag har faktiskt inte stickat något på flera dagar och det brukar bara hända när jag har alldeles för mycket att göra.

Å sa...

Är du sjuk? Låter allvarligt. Tur att vi snart ska till Tallinn så du kan få nya garn att inspireras av :)

Nika sa...

Phew! Skönt att höra att du är igång igen. Själv känner jag för att brodera i helgen (lång resa) men har bara en massa gamla julbroderier arr välja på... kanske dags med lite tomtar igen?