onsdag 18 augusti 2010

Det artar sig

med pysslandet i alla fall, bloggandet är lika eftersatt som vanligt....

Efter förra veckans ofrivilliga pysseluppehåll har jag nu:
en smalsjal i delight på stickorna (eller egentligen är det virknålen eftersom jag virkar spiraler som en fransig kant på sjalen),
en mössa (eller kanske påse) virkas i en ny teknik som jag lärde mig på hantverketsdag i söndags,
ett par benlindor bearbetas med nålbindningsnålen
ett band är trätt i de fina brickorna från Sambon och ska börja vävas ikväll.

Jag är inte längre utan pyssel!

Ikväll ska mitt hår möta A´s sax och sen ska väskorna packas för en långhelg.

2 kommentarer:

Bror sa...

Se till att bli på kanelenb i Tallin.

Lilli sa...

Ja nu har du en massa handarbete att pyssla med :) Blir kul att få se framöver. Hoppas att du haft det trevligt och bra i Tallin ( du läser kanske det här när du kommit hem igen .)