torsdag 29 mars 2012

Garnutflykt


Igår var jag och Dea på utflykt. Målet var Garn och Vävmix i byn eftersom det just nu är rea på bland annat lanett. Efter en liten felkörning från min sida (eller fel och fel, det var ju inte mitt fel att vägen tog slut mitt i skogen, hade den fortsatt skulle den med all säkerhet ha lett raka vägen fram till garnet) kom vi fram och kunde frossa i garn!

Det sista av mina julklappspengar omvandlades magiskt till:


7 nystan Lanett som tillsammans med ytterligare 2 nystan svart förhoppningsvis ska räcka till en randig kofta. Bredare svarta ränder än vita, raka ärmar, resår i nederkant och midjekort modell att ha till puffiga kjolar. Ett projekt jag drömt om länge! Lanett är ett riktigt favoritgarn, det är mjukt och skönt att sticka med och behagligt att bära.


Sedan slog jag till på ett nystan Fame trend paljett som kommer att bli en enkel sjal med lite bling. Jag har inte riktigt bestämt mig för modellen än men det löser sig nog.



I stora fyndtunnan hittade jag 5 nystan Mandarin petit i en fin ombre som blir något till Brorsbarnet, kanske en kofta eller en liten ärmlös klänning. Några förslag Malin?

Men innan jag sätter stickorna i dessa garner ska jag virka färdigt en färgglad filt, sticka färdigt handlovar till sambons syster och så är det säkert något mer som står på tur.

1 kommentar:

Malin sa...

Måste fundera!
Ha så kul ikväll!