torsdag 27 december 2012

Insnöad

Ja, inte rent spatialt även om det kom en hel del snö under jul, utan jag menar att jag snöat in på en stickning. Dragspelsbasker!

Enkel att sticka, bara räta maskor om en som jag väljer att vända håll på stickningen när åsar blir dalar. Perfekt filmstickning, spelstickning, socisliseringsstickning, tröttmössestickning, bilåkningsstickning, ja en ruggigt enkel stickning kort sagt.

Och så blir det så fint, jag gillar verkligen hur den sitter. Färgkombinationerna är oändliga, bara fantasi och smak sätter gränser.

Just nu stickar jag en choklad-möter-apelsin-möter-lava, mycket möjligt att den blir till mig. Undrar vilken nästa kombo blir och undrar när jag ska börja på den där sjalstickningen jag planerat och längtat efter så länge?

1 kommentar:

disa sa...

Den ser jätte fin ut!! =)