söndag 30 december 2012

Hajar du?

Det där jag klippte ut och sydde ihop under oktober och november var en åkpåse till Brorsbarnet (egentligen en födelsedagspresent till Malin, men det är ju barnet som sitter i den). Malin gillar hajar så det blev en hajpåse. Inspirationen kommer från en bild på en stickad modell. Sambon ritade designen på själva hajen och jag stod för konstruktionen av resten.

Åkpåsen är sydd i galon med ett foder som jag tror är tänkt till jackor, så den är helt vindtät, lite vadderad och varm. Tänderna är stickade och lätt filtade. Dragkedjorna är delbara så det ska gå att komma åt fötterna utan att behöva öppna hela påsen och "locket" är avtagbart.

Jag blev mycket nöjd!







4 kommentarer:

Pixi sa...

Yes , jag hajar.. Vad fin den är ! Mycket imponerande!=)

Juliusdotter sa...

: ) Nu hajar jag, super häftig och snygg.

Hedvig sa...

Men guuuud så häftig!!! Jag dör lite... :)

Och hoppas du får ett riktigt gott 2013!

disa sa...

Gott nytt år!! Den är super cool!! =)