onsdag 20 mars 2013

Kulturella fikapauser

Idag har vi utnyttjat lite inarbetad komptid, sambon och jag, och varit på utflykt till Uppsala tillsammans med min farmor och farfar. Innan vi plockade upp farmor och farfar tog sambon och jag en morgonfika medan bilen blev tvättad, sedan har vi åkt bil, fikat, tittat på domkyrkan, besökt utställningarna på museum Gustavianum, ätit, fikat lite mer, gått en guidad visning om tryck-konst och så rundat av det hela med (ja ni gissar rätt) en fika. Nu är jag trött och väldigt mätt :) och ganska sugen på att besöka Uppsala i sommar för att se mer av stans museum!













5 kommentarer:

Malin sa...

Åt ni någon mat dårå?
Vi ses gärna på en "någorlunda" kulturell turné i Uppsala i sommar.

Heldri sa...

Goda toscanska biffar i saluhallen!
Roligt! Runt farfars födelsedag ska Nallenons examen firas i Uppsala och få funderar vi på att ta in på vandrarhem över helgen för att vara lite kulturella också.

Malin sa...

Låter ju helt ok.

disa sa...

Låter som en riktigt härlig dag det!! =)

Heldri sa...

Oja! Verkligen! Och väldigt mysigt att vara lediga mitt i veckan :)