söndag 24 mars 2013

Sol, utemat och energi

Även om det fortfarande är mycket snö kvar och ganska kyligt i luften så känns det som att det så sakteliga håller på att vända. Det är ljust allt längre om kvällarna och vi har haft några dagar med strålande solsken och takdropp.

Med solen känner jag energin återvända till kroppen. Det spritter i benen och jag längtar efter torra joggingspår att lunka runt i. Solen föder energi och energin väcker lusten till att hitta på, till att utflykta, till att handarbeta, till att umgås. Jag vet inte riktigt hur jag ska hinna med allt jag vill göra men det spelar ingen roll, på ett eller annat sätt går det.

Idag njöt sambon och jag av de sista solstrålarna medan vi grillade vår kvällsmat över eld i den lilla skogen i bostadsområdet nästgårds. Svårare behöver det inte vara, kvalitetstid!

Inga kommentarer: