måndag 24 augusti 2009

En februaridam i augusti




Mönster: February Lady Sweater av Pamela Wynne. Egentligen är det ju ett väldigt enkelt mönster men det tog några försök att få storleken rätt men eftersom jag hade läst på om mönstret innan jag började sticka var jag förberedd på att få repa några gånger. Ravelry is my friend!

Garn: Mandarin Classic från Sandnes garn, köpt på loppis för 30kr. Klart billigaste tröjan hittills! Garnet var helt ok att sticka med, min första ordentliga stickning med bomullsgarn och det var inte alls så hemskt som jag hört talas om. Färgen är lite röd/rosa utan att vara varesig röd eller rosa - svårbeskrivlig helt enkelt.

Stickor: Denise storlek 4mm passade perfekt till garnet.

Stickupplevelse överlag: Det rätstickade oket gick fort att sticka, spetsmönstret också även om det blev lite tjatigt mot slutet. Jag är väldigt nöjd med passformen - min första tröja som inte är för stor!!! Jag tror att jag skulle vilja ha en i ull nån gång framöver. Spetsmönstret kan man ju enkelt byta för att variera tröjorna mer.

2 kommentarer:

Malin sa...

Så fin...

Lyckos dig! :)

Nika sa...

Snyggt!