torsdag 16 december 2010

Det är inte klokt!

Idag var det en sån där nöjsam dag att hämta posten på. Ett tjockt kuvert som tydde på någon form av julkort såg mycket spännande ut. Kan det vara ett julkort med en "året-som-gått-berättelse" från någon jag inte träffat på länge? Är det en julhälsning och bilder från någon sammankomst?

Jag hade kunnat fortsätta gissa i veckor utan att pricka rätt.

En julhälsning till mig och Sambon tillsammans med ett tack för sommarens sömnadshjälp. Till tacket hörde även ett presentkort på stadens bästa garn (och tyg) affär! Det är ju inte klokt! Jag sa ju att jag inte behövde få något för hjälpen, jag bistod ju bara med mönster och kunskap, sömnaden stod du för själv. Tack snälla rara S!

Försedd med inte mindre än två presentkort att förlusta mig för tänker jag på tisdag efter sista skolaktiviteten befinna mig på Trend tyg och garn för att "stasha upp" inför julhelgen. Gissa om en lycklig Heldri kommer att vara som...som...som en garngalning i en garnbutik! Ett barn på julafton eller detsamma i en godisaffär kommer att framstå som en glädjelös händelse i jämförelse.

3 kommentarer:

Knyppeltanten sa...

Vilken lycka.

Å sa...

Härligt :) Inte utan att jag blir lite avundsjuk ;P

Heldri sa...

Ja, det är inte klokt vilken glädje-vecka jag har haft! Som grädden på moset blev vi inte totalsågade vid uppsatsseminariet som vi hade förberett oss på. Det här har helt enkelt varit min vecka!!!