tisdag 21 december 2010

Sjal till A

A´s Annis

Min vän A fyllde år igår och vad passade då bättre än en Annis?

Ett tips när man ger bort egna alster är att alltid skicka med
garnbanderollen så mottagaren enkelt kan se tvättråden.

Mönster: Annis av Susanna IC. Ett tämligen enkelt mönster som resulterade i en liten men ändå lagom stor sjal. Nästa gång ska jag nog försöka mig på Susilulls ändringar samt eventuellt byta muscherna mot pärlor.

Blockningsmattorna är förvisso praktiska
men inte är de någon fotogenisk bakgrund direkt.

Garn: Drops alpaca i färgnr3969. Jag hade ett nystan och en slatt i gömmorna, så när garnet tog slut letade jag på min nästan oanvända slipover och repade utan att tveka upp den. Jag gillar att sticka i alpaca, det är mjukt och glider lätt på trästickorna, slutprodukten blir en riktig lättviktare men ändå värmande.

Namnlapparna jag fick av Bror och Malin är rysligt fina!

Stickor: 5mm knitpro rosewood, förälskelsen har inte lagt sig än. Stickorna är lena, utan flisor och med perfekta spetsar. Slangarna är något hårda men det kan jag ha överseende med.

Det där med att fota sig själv i badrumsspegeln var nog inte riktigt min grej,
kanske skulle jag ha torkat bort alla  tandkrämsfläckar först...

Stickupplevelse överlag: En trevlig stickning som var perfekt att varva med andra stickningar. Muscherna är ganska tråkiga att sticka måste jag erkänna. Jag fuskar visserligen genom att använda en virknål när alla maskor ska stickas tillsammans men blir resultatet bra är jag inte den som är den.

Är du beredd med näven A? 

4 kommentarer:

4U2 sa...

Det var en fin sjal!

Anonym sa...

Love it! TACK!/A

disa sa...

Superfin! =)

Heldri sa...

Tack tack!

Och kul att du gillar den A!