måndag 13 december 2010

Tack Hemlisen!

Bättre sent än aldrig kommer här ett tack till min Hemlis för det fina november-paketet.

Det hade inte blivit andra advent än, köksbordet var uppsnoffsat, pepparkaksburken välfylld, clementinerna äntligen söta och snigelstickningen hade kommit halvvägs ungefär. Då trillade en ny avi in i min postbox.

I nedre vänstra hörnet ligger min Rymdsnigel och poserar.
Det garnet kom i första hemlispaketet och håller nu på att bli en mössa av snigelmodell.
Mer info kommer när den är färdig.
Jag drog på mig varma kläder och trotsade kylan och mörkret för att gå till nya postutlämningen. I stället för att ta ungefär en minut till kvarterskiosken tar det nu tjugo minuter till närmsta Ica och sedan tillbaka. Men det var det värt!


Fyra nystan återvunnen pet-flaska (LOL från Marks och Kattens). Akryl/polyester är kanske inte det mest förekommande garnet här hemma, men med tanke på Sambons cola-konsumtion är det helt klart underhållande med ett garn gjort av pet-flaskor. Jag funderar på om jag ska försöka mig på att virka ett par vantar till han som druckit ur flaskorna...

freedom Gorgeous är 75% bambu, 25 % nylon från Twilleys of Stamford. Väldigt mjukt och glansigt garn som ska bli roligt att testa. Bambu har jag ju varit sugen på länge att sticka i men aldrig kommit mig för att köpa. Finns det några förslag på vad jag kan sticka av mina fyra nystan?

Ansiktsmasken som "ger huden en mjuk, fräsch, och ung känsla" kan jag behöva nu när jag inte längre är 20+. Jag tror bestämt att det blir en liten spa-kväll här hemma på torsdag. Sambon ska på julbord och jag ska gymma med A. En varm dusch, fotbad och ansiktsmask låter som en bra plan, tycker jag!

Tack igen finaste hemlisen! Jag har fortfarande inte en gissning på vem du kan vara...

2 kommentarer:

Sonia sa...

Hej. Jag ser fram mot att få se
snigelmössan. från Sonia

Heldri sa...

Det gör jag med! Det kan verkligen bli skitbra eller bara skit.