torsdag 23 december 2010

Julpackning och rymdsnigel

Snart ska det firas jul med familjerna. Ganska traditionsbundna jular fast helt olika.
Sambons familj äter julbord tidigt medan min familj äter julbord sent. Ett strålande arrangemang eftersom Sambon och jag då hinner fira ordentligt med båda familjerna.

Igår hann jag färdigt med den sista julklappen, bilder kommer när paketen är öppnade. Dags att fundera på vilka stickningar som ska följa med i julhelgen. Rick´s bane är självskriven, om Sarekgarnet jag beställde igår hinner fram under dagen får Sarek-koftan följa med annars blir det nog Chevaliermittens eller den lilla koftan som får påbörjas. Apropå beställningen av Sarek: jag sprang först runt på stans två garnbutiker men ingen hade Sarek kvar i sortimentet. Hemma vid datorn hamnade jag efter en snabb googlesökning hos Torgstenen. Vilken lycka! Sarek som till och med är från samma parti som det jag redan hade fanns inne för endast 28kr per nystan. Jag klickade hem så det med säkerhet ska räcka och bli över och på kvällen kom ett mail om att min beställning hade skickats - det är bra service det!

Nu när Sambon kommer att vara hemma med mig även under dygnets ljusa timmar ska jag försöka få skapliga bilder på Rymdsnigeln.Så här ser den ut liggandes platt på golvet:

Med blixt ser man åsarna bättre...

men utan blixt ser färgen mer korrekt ut.

4 kommentarer:

Sonia sa...

Roligt att se snigelmössan färdig.
Den ser fin ut. God Jul från Sonia

disa sa...

Håller med dig, så svårt att fota nu när Kung Bore råder. Men den ser fin ut!! God jul på dig!! =)

disa sa...

Ja, det är så fint, jag älskar det!!

Tack detsamma =)

Lilli sa...

Din Annis-sjal blev jättefin! Och ett väldigt bra tips med garnbanderollen om den färdiga stickningen :) Mössan är också jättesnygg. Hoppas att bäraren gillar den :)