fredag 17 februari 2012

En kofta i februari

Jag har velat lite fram och tillbaka kring det här med koftstickning. Eftersom jag håller på att förminskar mig själv på ett ytterst positivt sätt, känns det inte så lockande att sticka just koftor. De kommer ändå vara för stora nästa höst, om allt fortsätter gå som det ska. Det är bland annat därför som ugglekoftan har tvärstannat. Det är varken något som jag tror mig vilja sticka flera gånger eller ett garn som tål att repas upp utan att förlora i utseende.

Att bara sticka småsaker eller sticka till andra fram till det att jag har nått målformen känns inte heller helt rätt. Så jag har funderat och klurat och stickat en himla massa pannband ;-)

Ska sanningen fram är jag väldigt sugen på att sticka just koftor, typiskt eller hur. När jag så repade upp Mr Greenjeans kom en kofta för mig, en kofta inspirerad av february lady sweater. Rätstickat ok och istället för spetsmönstret från FLS blir det fiskstjärtsmönstret ut Stickhandboken, knappar hela vägen och smalare ärmar än originalet.

Sambon kom med det avgörande argumentet: det är ju faktiskt februari ännu!

Så det kommer att bli en kofta i februari, sen får vi se hur den passar när jag väl är färdig med såväl den som mig.

2 kommentarer:

Pixi sa...

Ohh vilket snyggt mönster o betvivlar inte att den kommer att bli assnygg!=)

Heldri sa...

Roligt att höra :-)