måndag 27 februari 2012

Upp å ut och gå, fadderaderalla la la

Stora träskor på, fadderaderalla

Nej, träskor skippar jag nog till förmån för riktigt bekväma joggingskor. Jag måste bara berätta hur glad jag är över att snön är borta och att det än så länge är torrt och kallt på vägarna. Visst tycker jag om snö också men nu vill jag ut och promenera, vänja benen inför våren och sommarens vandringar. Det är så skönt att inte halka omkull vart och vart annat steg!

Det finns så otroligt mycket vacker natur och fina vandringsleder i vårt land. I år kommer vi fokusera på de som finns inom rimligt avstånd. Flertalet helgvandringar är planerade bland annat delar av Bergslagsleden, i Tiveden och en längre vandring runt Silverleden. Man kan lugnt säga att jag och sambon fick blodad tand efter förra årets vandring på Fulufjället!

Så finns du i min närhet och vill gå promenader i vardagen eller är sugen på en vandring är det bara att hojta, jag är på!

Inga kommentarer: