torsdag 5 april 2012

April och påsk

Så fort tiden går! Redan april och redan skärtorsdag.
Det handarbetas fruktansvärt lite, jag har liksom inte riktigt ro till det. Eller lust. Jag vet inte riktigt vad det är, men inget lockar riktigt.

Jag har kommit till tummarna på svägerskans handlovar och där tog det bara stopp. Det är inte svårt men jag hittar bara inte lusten!

Jag borde virka klart den färgglada filten till brorsbarnet, men jag kan bara inte förmå mig själv att plocka fram virkningen och sätta fart. Och symaskinen, ja den har jag nog inte rört på den här sidan nyår ens en gång.

Om jag hittar lite ork ikväll ska jag nog försöka virka några färgglada knorrar att hänga i påskriset. Såna knorrar som jag gjorde på smalsjalen.

Kanske, kanske kan lite lugn och ro tillsammans med sambon i påsk väcka lite hantverkslust igen. Jag hoppas det, för jag vill ju så gärna!

1 kommentar:

Pappsen sa...

Var sak har sin tid, man kan inte orka allt. Tycker du prioriterar rätt.