onsdag 18 april 2012

Försiktigt försiktigt

Nu ska ni få höra nåt förskräckligt: inte en enda maska har stickats eller virkats sen påsk! En skulle ju kunna tro att jag är sjuk och vad vet jag så kanske det är, nån hantverkslust har jag då inte haft.

Stora delar av påskhelgen spenderade jag med att leta igenom Ravelry på jakt efter det perfekta mönstret till fame trend paljett. Jag tänker mig en trekantig slätstickad sjal med en lagom sirlig spetskant, snibbarna ska kurva sig så som de gör på Aeolian eller Laminaria. Jag hittade inte ett enda mönster som passade! Galet. Jag funderar på att skapa något eget istället men det har inte kommit så mycket längre än så.

Igår när det var online stickcafe på Facebook lyckades jag äntligen mana fram lite lust och energi till handarbete. Rutorna till babyfilten i bomull plockades fram och 12 rutor (så när som på det sista varvet på samtliga) blev virkade. Nu ska jag nog sitta en timma innan det är läggdags och virka ljusgrått på de rutorna.

Jag vågar ännu inte lova bättring på bloggningen. Men nu vet ni att jag lever åtminstone.

2 kommentarer:

Malin sa...

Det tar sig sa Bill!

disa sa...

Rutorna ser så fina ut! Hoppas lusten snart kommer åter. =)