måndag 30 april 2012

Lyx

Bästa sortens shopping ägnade jag mig åt idag. Garnshopping! För presentkort! Underbar känsla att gå ut ut garnaffären med en hel kasse garn och inte en krona fattigare.

Det blev 3 nystan svart drops love you (bomull/polyester) som ska bli en sjal i födelsedagspresent till en ullkänslig killkompis. 2 nystan alpacka silke sim ska bli pulsvärmarna jag designar till en annan kompis.

Sen blev det en hel del garn som jag ska testa att växtfärga på:
3 toner av 2-trådigt gästrike, för att se vilken skillnad garnets grundton har för slutfärgen i ett och samma färgbad.
2 nystan fabel för att se hur superwashbehandlad ull och polyamid reagerar.
2 nystan blend bamboo för att undersöka vad bambu och bomull tycker om att växtfärgas.
Samt 1 nystan elegant för att se om jag kan få till ett växtfärgat lyxigt garn till sjalar.

2 kommentarer:

4U2 sa...

Tips: har du sett att Drops har 30% rea på en hel del garner?

Heldri sa...

Ja, jag får skynda mig att färga så jag vet vad som funkade och försöka hinna köpa mer innan rean är slut :)