tisdag 10 juli 2012

Dröm

Min stora dröm är ett hus på landet. Ganska stort så vi får plats med hobbys, familj och vänner, men inte så stort att det blir ohanterligt. En lummig trädgård med många fruktträd och bärbuskar, ett redigt trädgårdsland och ett växthus. I jordkällaren förvarar vi saft, sylt, kompotter och mos. Mellan två träd har vi spänt upp en stor hängmatta och i trädkronorna hänger färgglada lyktor. Det finns en glasveranda där jag kan sitta och sticka långt in på nätterna. I huset har jag ett helt rum för mina textila hobbys och sambon får ett war-room att spela tabletop spel i. I det stora köket finns ett köksbord med plats för många, bra avställningsytor och en vedspis.

I väntan på att husdrömmen ska gå i uppfyllelse drömmer jag om att vår stökighetsnivå ska minimeras. Tänk om lägenheten alltid såg ut som på bilden. Så där som det ser ut hos vissa när de ursäktar sig för att de inte har städat på länge. Vi städade färdigt sekunden innan bilden togs...

Tur att jag är realist och tänker att i ett stökigt hem där bor det kreativa människor som hellre gör roliga saker än städar.

3 kommentarer:

Dea sa...

Jag känner mig träffad. Men vår stökighetsnivå (eller avsaknaden därav) har ju med mina allergier att göra så vi har en bra anledning.

Heldri sa...

Haha ingen behöver känna sig träffad, var och en får sköta sitt hem på sitt sätt. I mitt hushåll är vi stökiga och tycker att städning och plockning är bland det tråkigaste som finns. Så är det bara.

Dea sa...

Vi med. Men det är skillnad mellan att behöva och att vilja...