torsdag 5 juli 2012

Hantvärk

Ikväll blir det nog inte mycket hantverkat. Jag har spenderat dagen i stugan med farmor och farfar. Vi har inte hunnit/kunnat vara där så mycket i år och gräset fick sin första tuktning idag. Först fick jag gå en vända med lien, sedan räfsa upp innan jag kunde köra med gräsklipparen. Phui, det är ju tur att jag inte är rädd för kroppsarbete!
Nu har jag en eller två blåsor i händerna efter lien och jag räknar med att vakna till en grym lie-ranka* i morn.

(mobilblogger lägger bilderna i knasig ordning men ni fattar nog i vilken ordning de ska vara egentligen)

*specifik träningsvärk i höft, rumpa och rygg som är svår att få på andra sätt än genom att använda lie

2 kommentarer:

disa sa...

Så fint där är! =)

Heldri sa...

Ja, det är en av mina favoritplatser. Jag blir alltid så lugn ända in i själen när jag kommer dit.