torsdag 12 juli 2012

Under

I underslafen sov jag gott. Den är lite nedlegad, trots att farmor och farfar hävdar att resårbotten nyss är bytt. Nyss tycks vara ett relativt begrepp när en är över 80, det kan lika gärna vara i fjol som för 20 år sedan. Men jag lägger en extra strandmadrass i sängen och så ordar vi inte mer om det.
I underslafen har jag det gott, nära till golvet där sambon sover på en luftmadrass. Någon som är nästan 2 m lång får inte riktigt plats i en våningssäng som är specialbyggd för oss runt 1.60-1.70.
I underslafen kurade jag ihop mig och lyssnade på regnet som smattrade mot plåttaket.
I underslafen vaknade jag av solen som sken in genom gardinen.

2 kommentarer:

Mille sa...

Jeg måtte smile av ditt innlegg :)
Koselig å lese!
Ønsker deg en flott dag!

Heldri sa...

Tack!