måndag 1 oktober 2012

Förkortningar och annat

WIPs är ju pågående projekt.
UFOn är ju ofärdiga objekt, de där en nästan glömt bort att en påbörjat nån gång för längesen.
FO är ju de färdiga objekten.
Men...
Vad kallas de färdiga objekten som glöms bort i FO-bloggningen?

Ja, inte vet jag men jag har några på lager i alla fall...

Ett av de första projekten jag stickade i år var ett par bäddsockar i ett garn med Aloevera. De är flitigt använda men inte fotograferade och knappt bloggade.

Den solgula sjalen som stickades färdigt för evigheter sedan är ett annat obloggat FO. Den låg länge oblockad och ynklig. I somras blev den blockad och jag pysslade om den lite genom att virka svarta blommor och sydde fast här och var.

Den grå väskan med lila fläta som jag stickade till Sambons systers födelsedag. Den ska få ett sytt foder sen är den redo att användas.

Och nu är även den virkade kjolen färdig och invigdes på 1-års kalaset igår.

Kort sagt borde jag få med mig sambon ut på en fotosession snart...




Inga kommentarer: