måndag 29 oktober 2012

Igår

Igår firades det födelsedag med sopplunch, tårta och paketöppning. Det var en trevlig eftermiddag och nu går diskmaskinen varm medan jag tittar på presenter och har det gott. Det är ju inte varje år en fyller 23 för 10:e gången ;)

Jag fick en del bidrag till träningsgarderoben. Funktionsplagg är grymma men efter ett tag känns det svårt att få dem doftfria så det var välbehövligt! Att jag dessutom förälskat mig i ett par anti-shake tights så till den milda grad att jag drar mig för att träna i andra byxor gör att lite nyinköp kan behövas...

Med en svamp- och frukttork i hushållet känner jag att jag måste försöka hinna med en tranbärsrepa till innan snön kommer. Torkade tranbär är mums i havregrynsgröten! Färgsvamp kommer jag nog inte torka i den, det känns lite iffy i och med att många av dem inte är ätbara...

Garngalning som jag är blev jag väldigt glad för två härvor dansk pälsull i en vackert senapsgul färg. Jag satte härvorna till örat och lyssnade på vad de ville bli, en ljuvlig sjal med flätor sa de utan att tveka. Kanske en Shifting sands...

4 kommentarer:

disa sa...

Ett stort varmt grattis i efterskott!! Härligt med nya träningskläder och underbart garn. =)

Heldri sa...

Tack Disa!

Hedvig sa...

Grattis på 23-årsdagen (igen)! ;)

Heldri sa...

Hehe tack! :-p