måndag 7 januari 2013

Nålbundet från i fjol

Nålbunden tomteluva



Julklappen till min far julen 2011 var en ridkurs hos min vän, Vätten. Jag och Vätten skötte det hela som en byteshandel där hon stod för ridkursen och jag skulle nålbinda en mössa till henne. I höstas blev den äntligen klar, inte pga att det tar lång tid att binda utan för att jag haft så lite lust till att binda den. Det arbete en sällan jobbar på växer långsamt...

Jag har sytt i två maskor från föregående varv (en ny och en gammal) och två maskor bakom tummen (en ny och en gammal där med). Jag är duktig på att nålbinda med urusel på de olika stygnens namn. Jag improviserar alltid mina nålbindningar och minskningarna är gjorda lite på känn. Det brukar funka bra så.



Garnet är svampfärgat med sammetsfotadpluggskivling (dock ej av mig) och det har så vackra skiftningar.


1 kommentar:

Hedvig sa...

WOW säger jag bara!!!