fredag 11 januari 2013

Nödvändigt ont

Efter att ha blivit tipsad på "online stickcafe" kunde jag inte hålla mig från att ta vägen om Netto. Det blev en hel hög med vackert petrolfärgade nystan med raggsocksgarn och några lila-aktiga som såg ut att kunna randa sig snyggt med petrol. Väl hemma tänkte jag genast sätta stickorna i ett nystan och påbörja ett par bekvämare. Men vad katten, vart är mina Addi lace 4mm? Borta!

Så när jag har skött disk och allmän städning idag ska jag bita ihop och göra något åt röran jag kallar pysselhörna. Bokhyllan ska rensas och de fyra förvaringsbehållarna (påsar och en tidningskorg) ska gås igenom. Håll tummarna för att jag hittar det jag söker.



2 kommentarer:

disa sa...

Hoppas du hittar den!! Jag rensade lite bland pyssel igår kväll, men det skulle behövas en super rensning. Så många fina julklappar du gjorde! Bara älskar den nålbundna mössan. =)

Heldri sa...

Ja, nånstans i hemmet finns den, det är då säkert! Och jag är så sugen på de där benvärmarna att Stickan gör bäst i att komma fram fort, annars köper jag en ersättare och tittar snett på originalet när den behagar dyka upp.

Och tack!