tisdag 22 januari 2008

En stressig dag

Jag hade stora planer för dagen: jag skulle hinna ladda upp en massa bilder på mina stickprojekt från kameran till datorn, skriva värsta bästa bloggen, diska, städa, tvätta, skura, damma och mycket mer. Nej, nu ljög jag. Förlåt! Jag visste redan från början att det här skulle bli en mycket stressig dag, så därför inledde jag den med att ta det lugnt. En skål havregrynsgröt med tranbär och en kopp kaffe framför morgonnyheterna medan tvättmaskinen brummade på i badrummet. Sedan några varv på fina koftans vänstra framstycke, som blev några till och bara några till tills framstycket var avmaskat, innan det var dags att cykla till skolan.

I skolan fick jag en smärre chock när jag insåg att kravet på matte C inte bara var för syns skull. De tror ärligt att jag kommer ihåg allt sånt trams som derivata och räta linjens ekvation. Tror bestämt att liten jag behöver en rejäl uppfräschning av ovan sagda trams för att det här ska gå vägen.

Efter skolan var det stressig mat och sedan möte inför konvent som föreningen medarrangerar. Där hann jag faktiskt lägga upp och sticka några varv på höger framstycke och dessutom få till ett riktigt bra knapphål för första gången. Jag har gjort knapphål förut men de har liksom alltid blivit lite knas, den här gången struntade jag i allt vad instruktioner heter och gjorde lite så där på en höft som jag tyckte verkade bra och då blev det toppen. Min höft rockar!

Så summa sumarum: alla tuffa bilder jag tänkt att ni skulle få se på både UFOn, FOn och fina koftan får vänta en stund till. Kanske ser morgondagen lite ljusare ut. Nu har jag inte tid med det här, jag MÅSTE sticka! (Det var inte meningen att bli så fyndig...)

Inga kommentarer: