torsdag 31 januari 2008

Vad ska man sticka av det här?


Har 5 nystan av detta underbara handfärgade garn från Uruguay. Frågan är bara vad ska jag göra av det?

Först hade jag tänkt något i stil med den här men frågan är om jag verkligen använder sjalar. När sambon kommenterade det hela med att det kommer jag visst göra den dag jag har en vacker veranda att sitta på med en varm sjal svept om mig blev jag frestad igen. Sen har jag ju varit lite sugen på en candle flame, men vilket passar garnet bäst till? Eller passar det till något annat lite mer klädlikt?

Jag hinner nog grunna på det en stund till, jag har garn till en dragspelsbasker och ett gäng strumpor som jag kan sticka upp först så det är ju ingen panik. Men jag gillar ju att planera i förväg så jag kan gå och suga länge på karamellerna!

Just ja, den här väska var också del av julproduktionen.
Mönster från Garnstudio och stickad i Eskimo. Den var riktigt rolig att sticka, jag hade lite problem med att räkna ut antalet minskningar på slutet men det löste sig. På insidan har jag sytt ett foder med 2 fickor i ett mellanbrunt linne-viscose tyg jag hittat i förrådet.

Väskan blev mycket uppskattad av mottagaren, hon hade sett väskan under arbetetsgång och varit avundsjuk på den lycklige som skulle få väskan. Hon blev ganska överraskad när hon öppnade paketet!

Medan jag letade fodertyg till denna hittade jag ett rött tyg med gula franska liljor på som jag tror skulle bli väldigt vackert i en midnattsblå väska till mig själv. Ett projekt till att suga på som en mumsig ingefärskaramell.

Inga kommentarer: