måndag 11 februari 2008

En syfestival senare

Ibland måste man vara lite flexibel och redo att ställa om sina planer helt utan förvarning. Det hände i fredags:
Lite surfande gjorde mig grymt sugen på syfestivalen i Sollentuna, jag slängde iväg ett Sms till än vän, som jag vet brukar åka dit, för att höra om jag eventuellt skulle kunna få följa med i år. Tyvärr skulle hon inte dit den här gången, men hon och hennes mor skulle till Västerås på lördagen för att besöka Antik- och syfestivalen där. Så nu sitter jag här med betydligt mindre pengar i plånboken men med lite mer garn i lagret och med en massa inspiration och idéer som bubblar. Dessutom lyckades jag få tag på present till Sambon och en present till en vän (Bilder kommer efter de respektive födelsedagarna utifall att de kikar in här). Bilder på mina fina garner kommer när kameran har blivit lokaliserad. Det blev iaf 3 stora nystan grå/blå/rött ullgarn som skriker att det vill bli en tröja och 2 nystan av ett konstigt icke-naturfibergarn (akryl och polyamid, jag vet det är lite läskigt men det var så snyggt) från Svarta Fåret, Crisp hette det. Ett svart/rött till mig och ett svart/lila till en vän, både nystanen blir halsdukar. Några tapes-vad-det-nu-heter-nålar med stora ögon och några ordentliga synålar med större ögon så jag kan fortsätta med mina konstiga broderier med toktjockt garn utan att behöva svära varje gång jag ska trä nålen. Det höll på att bli en massa lustiga saker från antikdelen men som tur var tog pengarna slut efter att jag köpt sambons present. Annars hade nog ett antal gamla hänglås, snygga ramar, en laggad hink indränkt i tjära, x-antal fin-fina korgar, en glassbomb, kaffebönsrostarmoj al á gjutjärn, jordens vackraste virknål, några gamla pimpelspön, ljuslampetter gjorda av durkplåt från en ww2-båt (# 2 genom Zuezkanalen) med bajonetter som ljushållare, ett bord och en massa annat jag inte har plats för än följt med mig hem.

Igår stickade jag för övrigt klart ärmarna på fina koftan, bilder kommer när 1) kameran är lokaliserad och 2) jag har blockat och monterat den, vilket jag hoppas blir snart.

En ganska prouktiv helg med andra ord. Jag hann dessutom med att gå på fest på lördagskvällen och påbörja crispsjal svart/lila till Thomas Bolmes uppläsning av Arn. Bra helg! Nu är jag klar med studierna inför morgondagen och tänker belöna mig med lite Harry Potter och dödsrelikerna som jag inte hunnit läsa än.

Inga kommentarer: