måndag 4 februari 2008

Inte mycket nytt nu

Helgen avlöpte lugnt och försiktigt. Fredagskvällen tillbringades febrilt stickandes på alpackamössan. Jag ville få klart den så fort som möjligt då det till min lycka faktiskt låg fyra fina nystan från Garnhärvan i mitt postfack.
Lördagen sysselsattes med att spendera pengar;tavelram, golvlampa, glödlampor, gardinstång, film (sambons val), grundläggande stickbok (kan man få för många?), en bok om muffins och kakor (mums) och Arn på ljudbok. Men några träningskläder blev det inte, däremot blev jag sur på Intersports dåliga servicekänsla och har nu bestämt mig för att bojkotta dem. Om någon vet var man kan få tag på riktigt bra sport-bh för storbystade så blev jag glad. Ovan sagda sportbutik hade en som funkade, men i och med min nuvarande irritation över butiken så vet jag inte hur jag ska göra.

Ärmarna på fina koftan är påbörjade och allt borde vara klart för lätt blockning till helgen. Undrar vilket som blir nästa projekt...

Helgen avslutades med semlor, kaffe och "levande ljudbok" i sällskap med goda vänner tillika föreningsmedlemmar.

Den här veckan blir det nog mest studier, en del stickning och ett uns träning.

Inga kommentarer: