fredag 29 februari 2008

Idag bjuder jag på skorpor!

Dessa mumsiga apelsin- och chokladskorpor fick min mor i födelsedagspresent. Receptet kommer från svt och jag kan lova att de är mumsiga! Burken är från början en julig pepparkaksburk av känt märke men det kunde man ju inte ge bort finskorpor i ansåg jag. Med lite hobbylackfärg, servetter och decoupagelack blev burken mer lämpad som presentförpackning. Mamman uppskattade både burk, skorpor och den sushimiddag som medföljde.

Med tanke på det underbara vädret så borde jag när som helst kunna få till en bra bild på fina koftan. Den är både blockad och monterad och jag blev så nöjd! Så fort sambon har tillfrisknat lite ska jag lura ut honom på fotouppdrag.

Imorgon är det årsmöte och speldag med föreningen och på söndag ska jag försöka komma ifatt lite med både studier och stickning. Studierna ligger jag uschanemej lite efter med och om en månad är det tenta. Stickningen går framåt, jag har kommit en bit på min Candleflame (som itne var så svår som jag trodde) och råkade börja på ett par sockor i det glädjefyllda Luftpolster Godis-garnet från Opal (hoppas merinoullen inte är från Australien med tanke på inslaget i Kalla Fakta, å andra sidan så hade jag ju garnet i min stash och det gagnar ju ingen att det ligger och samlar damm).

Ut och njut av solen nu, sitt inte vid era datorer hela dagarna!

Inga kommentarer: