måndag 6 juli 2009

Planering

Nu har vi gjort en grovskiss över vår kommande semesterresa söderut tillsammans med Bror och Malin. Förutsatt att vi lyckas få plats med packningen (det är väl klart att vi ska få plats 4 personer i en bil eller hur Malin!?) blir det nog en riktigt lyckad resa. Mitt största bekymmer under helgen har varit funderingarna kring vilken semesterstickning jag ska ha med mig. Laminarian kommer vara färdig innan vi ska åka (jag har 3 repetitioner kvar av blossomchart dvs ca totalt 50 varv kvar till avmaskning). Aeolian känns inte som en bilstickning och dessutom har jag inte några pärlor än heller.

Efter många om och men, ivrigt letande band böcker, tidsskrifter och internetutskrifter av mönster, djupdykningar i garnstashen, moget övervägande av för- och nackdelar, har jag nu äntligen bestämt mig: det blir en February Lady Sweater stickad i loppisfyndat bomullsgarn.

Jag tänker förbereda mig ordentligt inför denna stickning; med noggrann provlapp inklusive knapphål, massor av research på Ravelry samt eftertänksamhet och sunt förnuft ska jag nog inte behöva frogga tröjan mer än 5-6 gånger...

1 kommentar:

Malin sa...

Söt kofta. En sån skulle man ha.

Vi kommer apropå packning säkert få plats. Men det blir inte så avslappnande och skönt att varken packa eller åka bil skulle jag tro.. I veckan får vi väl ta en tur mot öret och besöka details. flr nån sån butik (som har fattat det där med badkläder) finns inte här.

Jag tror att min sommarstickning blir en bolero och kanske en sjal till vännen L.