torsdag 16 juli 2009

En färdig sjal

Laminaria


Mönster: Laminaria av. Helt briljant mönster som ger ett fantastiskt resultat.

Garn: Kampes 2 trådiga ullgarn i färg nr 231 som jag handlade på Hindersmässan i februari. Sjalen blev härligt stor och ganska tung. Den kommer att bli perfekt att ha över axlarna när jag sitter och pluggar i höst och vinter. Jag bara älskar färgen!

(Den här bilden har nog mest korrekt färgåtergivelse)

Stickor: Addis Lace storlek 4 mm. (Den här gången behöver jag kanske inte tala om hur mycket jag uppskattar Lace stickorna?)


Stickupplevelse överlag: Förra gången jag stickade laminarian tyckte jag att den var riktigt klurig. Jag kan bara konstatera att det dels är lättare att sticka något en andra gång och dels att min mönsterförståelse har ökat. Jag hade inte alls lika svårt att memorera mönsterrapporten för varje varv och tappade därför sällan bort mig den här gången. Stickningen gick smidigt hela vägen och var bara njutningsfull utan krav eller press. Att jag dessutom hade längtat mig blå efter en egen laminaria skadar ju inte heller.

3 kommentarer:

Sonia sa...

OH så vacker. från Sonia

Malin sa...

Eftersom jag fick se den live, kan jag bara säga: good job!!!! Den blev kanoners.

Nu ska jag fundera mera på bad det är för semester vi ska på för det ligger bara en massa fintoppar på sängen.

Och snart kommer kusin

Heldri sa...

Sonia: Tack! Och kul att du hittat hit.

Malin:Tack, tack! Jag är rätt nöjd själv faktiskt. Snart ska jag börja packa och då får vi se vad min packning tycker att vi ska på för semester, men jag misstänker att den blir lite blandad.