torsdag 30 juli 2009

Fram och tillbaka, fram och tillbaka

Min farfar brukar skämta om pojken som sa " det går runt, runt, runt, fram och tillbaka, fram och tillbaka. Pojken repade upp en strumpa. Här hos mig gick det mest bara fram och tillbaka när jag repade upp FLS igår kväll. Jag hade stickat ihop under ärmarna och gjort 5 rapporter av spetsmönstret när jag tillslut var tungen att inse att koftan blev för liten. Djupa andetag och så var det bara att köra igång igen. Förhoppningsvis blir den bättre nu, om inte så ska jag försöka inse misstaget tidigare istället för att bara sticka vidare.

Snart blir det bild på underbart merinoull i två lila toner, inhandlade i Ystad och tänkta att bli en randig "Tant Kofta"-kofta. Knappar hittade jag på loppis idag för 1 kr knappen. En stickning att längta till.

1 kommentar:

Åsa sa...

Hej igen!

Har lagt upp ett par bilder på babyfilten nu på min hemsida. Den blev helt ok.

Ha det gott!