torsdag 22 april 2010

Blandat

Usch vad jag ligger efter med FO-bloggningen. Detta väntar på att fotograferas och bloggas: Randiga rocksockor, gräsliga sockor, feather and fan sjalen, Owlings, Porphyria, miniraggisar till Parveln.

Sen kanske ni undrar hur de saker jag stickar på fortskrider. Det skulle jag också vilja visa bilder på men jag är lite dålig på att komma mig för. De färdiga projekten och Sambons tröja skulle jag behöva hans hjälp med att fota för att inte bara få platta "här ligger mina alster rakt upp och ned på golvet"-bilder. Tyvärr har Sambon inte så mycket tid över just nu, när han inte jobbar eller mår dåligt så spelar han olika spel med sina vänner. Det är bara att hålla tummarna för att helgen bjuder på fint väder och fotoinspiration.

Parvelbyxorna är riktigt roliga att sticka. Jag är snart färdig med det ena benet och sen är det bara det andra benet kvar - logiskt eller hur?! Jag konstaterade att det inte skulle fungera att göra short rows på rumpan och samtidigt få med fiskbenet så det kommer jag att få brodera dit i efterhand. Jag tror att det kommer bli riktigt bra.

Medan jag stickar på byxorna fascineras jag över hur idétriggande det kan vara att sticka ett par svart-vit randiga byxor. En kofta till parveln, en kofta till mig, ett par handlovar och ett gäng broderade t-shirtar har tagit form i mitt huvud. Underbara inspiration, sen ska bara allt förverkligas också.

1 kommentar:

Malin sa...

Ja, det börjar väl bli dags att FO blogga ´lite. :)

Men det där ljuset. Det måste man ha!

Jag fick ångest efter att ha kommit halvvägs på min Caliometryu för andra gången och inser att mönstret försvunnit från knitty.. Här blir det till att improvisera och hoppas att det inte missas alltför mycket. Nästa gång ska jag nog göra den smalare.

Och nu ska jag vila.