söndag 18 april 2010

Förnuftigt

Jag har haft en alldeles underbar helg! Fredagens konsert med Dream evil var grymt rolig, ljudet var lite blandat men bandet var bra. Det var väldigt mysigt att göra något bara jag och Sambon, det är ju inte så ofta det händer med tanke på att vi tycker väldigt mycket om att umgås med våra vänner. Men i fredags var det alltså bara kärleken och jag och det var förbaskat trevligt.

I lördags hann jag med att sticka ett par timmar hos trevliga Karin på Fröjd Hantverk. Mysig lokal, bra garn och trevliga stickerskor. Jag shoppade ett antal nystan Lanett superwash merinoull från Sandes garn och påbörjade ett par byxor till fadderbarnet. Jag tänkte försöka kombinera de här byxorna med det här mönstret. Kan bli bra, kan bli upprepat man vet aldrig.

På kvällen var det partaj för Hattur. Av oss fick han en present som han fick välja själv:1 av 4 olika handarbetade projekt med tema Cthulu. Det lutar åt att han vill ha en liten amigurami Great Cthulu för att den sydda Shoggoth han fått ett tidigare år inte ska känna sig så ensam. Efter en sen hemkomst sov jag som en stock och hann med en frukost och lite tv-slöande innan A kom och hämtade mig. Parveln dök så fint så på babysimmet, det är inte klokt så duktig han är.

Men nu till det förnuftiga: vi hade ju tänkt försöka se the baseballs i kväll, men jag är för trött. En lugn kväll hemma är nog precis vad jag behöver. Laga lite god mat, läsa en bra bok, dricka ett gott te och se andra filmen i Millenium trilogin som vi spelat in. Det låter som en bra plan!

4 kommentarer:

Malin sa...

Låter sunt! Vi har haft hemmahelg helt och hållet och det har varit välbehövt. Känner mig redan bättre.

Anonym sa...

Det låter spännande ser fram emot resultatet! Hoppas på fler lata dagar men utan huvudvärk. A

Heldri sa...

Men A inte ska vi önska lata dagar - vi ska ju önska oss pigga dagar med ork till träning i massor, energi och ljus och ingen huvudvärk (eller värk i höger ögonhåla som jag har haft idag).

Anonym sa...

Så sant håller med dig! /A