torsdag 17 mars 2011

Stickning för återhämtning


Jag kunde inte hålla mig längre, jag var helt enkelt tvungen att påbörja en ny sjalstickning till mig själv. Garnet är Kampes entrådiga i en härligt brun ton som gränsar mot svart, förra årets julklapp från Bror och Malin. Först hade jag tänkt sticka en Laminaria men kände att det vore lite bortkastat. Kampes är ett ganska strävt garn som lätt hakar tag i sig själv och Laminarians fina mönster skulle inte komma till sin rätt.


Candleflame är ett mönster som passar perfekt till vardags och där det inte gör så mycket att garnet är lite ulligt och strävt. Jag stickar kortare lågor och har tre aviga maskor istället för två mellan varje låga eftersom sjalen i originalutförande är ganska lång och smal och jag föredrar bredare sjalar.

Inga kommentarer: