tisdag 15 mars 2011

Våren närmar sig


Bilden är från lördagens promenad. Isen ligger än så länge kvar på ån men ser inte särskilt pålitlig ut. Gångbanorna var i princip isfria, förutom första sträckan där vi höll på att slå omkull flertalet gånger.

Tråkigt att jag ska sitta på skolan hela dagarna (och lite till) när jag istället skulle kunna vara ute och njuta av solen. När jag väl har hus nån gång ska jag se till att ha en bekväm plats i söderläge där jag kan sitta på en fårskinnsfäll och lapa vårsol. Skolan fortsätter förövrigt att vara tidsmässigt krävande, igår var jag på plats 7:40 och tog bussen hem 19.50 och idag blev passet från 8.00 till 18.00. Om två veckor börjar nästa kurs och till dess ska vi se till att vara klara med uppsatsen, examination blir en bit in i april. När jag har tid över (som just nu) tänker jag försöka schemalägga lite inlägg så det inte blir helt tyst här.

3 kommentarer:

disa sa...

Ja, jag har lånare jag med här. Di små tassar runt och fnissar och gömmer mina saker. *ler* Fast denna gången var de på en plats jag faktiskt INTE hade letat på......

Dea sa...

Jobba inte för mycket bara. Du måste ta hand om dig också!

Heldri sa...

disa: De är allt bra busiga de där lånarna ;)

Dea: Jag gör mitt bästa. Igår t.ex. struntade jag helt i att det fortfarande är väldigt stökigt hemma och stickade framför Desperate housewives och bloggade - vad gör man inte för den mentala hälsan?!