torsdag 12 maj 2011

Nästan ett par

För flera år sedan påbörjade jag en nålbunden socka som jag bara nålband på när jag var på medeltidsmarknader och liknande event. Jag vet inte vad jag ska tro, men det verkar ha varit glest mellan trevligheterna dessa år. I lördags var det ju marknad vid Högan och då åkte sockan fram igen. Under de timmar marknaden varade hann jag bli färdig med hälen och påbörjade tån på socka två. I söndags tog vi det vääääldigt lugnt här hemma och då hann jag jobba mig upp längs foten för att i måndagskväll gå över till skaftet. 


I tisdags var det lång skoldag, träning och segt, då blev inte många stygn bundna. Inte heller igår kände jag mig på topp så det fick räcka med att bli fotad av Retro som hastigast för att kunna lägga upp en bild här.
När vi åker till medeltidsveckan i augusti ska jag ha ett komplett par nålbundna sockor att ha i medeltidspjucken!

3 kommentarer:

Hedvig sa...

De kommer nog bli skitcoola när de är färdiga! :)

disa sa...

De blir jätte fina!! =)

Heldri sa...

Tack! Jag har längtat efter ett par tunnare nålbundna sockar ända sedan jag lärde mig nålbinda 2003 så det var väl på tiden nu...