måndag 2 maj 2011

Tack tipset!

Jag uppskattar alltid boktips av olika slag och idag vill jag tacka Disa för tipset om serien om Raija.
Jag har köpt de första 6 böckerna i samband med att jag har beställt kurslitteratur den här våren, totalt innehåller serien 40 böcker. Som ni ser på bilden sitter mitt bokmärke i den fjärde boken och jag är nog faktiskt rätt fast i serien. 


Raija är en finsk flicka som lämnas till samerna för att föras till Norge, hennes föräldrar hoppas på att hon där ska bli adopterad av en norsk familj och få ett lyckligt liv. Den samiska spåkvinnan Elle ser dock inte mycket lycka i Raijas framtid. Mystik, folktro, vardagsliv, kärlek och hat - ingredienser som bäddar för skönlitteratur som är perfekt för att drömma sig bort!

3 kommentarer:

disa sa...

Var så lite så!! *ler* Roligt att du gillar den och är fast som jag. Jag har läst så mycket annat på sistone, så jag är bara på bok nr 21 nu. Men jag tycker fortfarande att den är lika bra.

Knyppeltanten sa...

Har du läst serien om Isfolket av Margit Sandemo? en serie som jag älskar och verkligen rekomenderar.

Heldri sa...

Knyppeltanten: Oh ja, när jag var arbetslös 2004 fick jag låna hela serien av en kompis och slukade 3-4 böcker per dag. :)