fredag 22 juli 2011

Ingen fara på taket

Jag lever även om jag inte bloggat på snart en vecka. Jag har bara haft det alldeles för mysigt med en semesterledig sambo. Stickat massor, åkt bil, träffat släkt, plockat bär och gjort saft, tittat på film, spelat spel och en massa mer som hör ledigheten till.

Nu ska vi hitta på något ätbart, kleta ny färg i mitt hår och sedan ska jag sticka vidare på en liten mini-kofta till vem det än är som ska bli mitt brorsbarn i höst. Det är kofta nummer två som är på G. En randig och färgfyllt liten historia som har haft många olika skepnader innan den fått sitt nuvarande utseende. Bara ärmar och framkanter kvar att sticka.


Den första koftan sitter lite fast skulle man kunna säga. Ärmarna återstår och garnet är slut.


Jag har stickat i Raggi från järbo, färgnr 1549, väldigt ljusgrå med inslag av benvit eller nåt liknande. Är det någon som har några gram liggandes som jag skulle kunna få köpa?

Eller tycker ni att jag kan sticka ärmarna i någon annan färg? Förslag på vilken i så fall mottages gärna.

4 kommentarer:

Malin sa...

Käranån.. Vad du producerar ! :)
Jättesöta och jättekul!

Angående gråingen så verkar det lite snåmysko med ett annat garn men pröva, du stickar ju så hiskeligt fort...

disa sa...

Åh, så söta!! Jag tycker det skulle se fint ut med en annan grå färg till armarna. =)

Pysselfarmor sa...

Men så fina! Och jag kommer förmodligen med ett konstigt förslag för den gråa....kan det inte bli en liten väst ?? Tänk dig den med en långärmad bomullströja i lämplig färg under...

Hedvig sa...

Skönt att höra att det inte bara är jag som känner mig lite bloggoinspirerad så här på sommaren. Men du ser ju ut att ha många spännande projekt på gång i alla fall! :)