lördag 30 juli 2011

Inte alltid så lätt

Tillsammans med sambon försöker jag bestämma hur filten till mitt kommande brorsbarn ska se utformas. Garn är bestämt och beställt, två nystan fanns kvar i butiken så de är köpta. Vi tror att vi har bestämt oss för vilka flätor som ska användas. Tanken är ju att sticka en filt med flätor och ha namnet i runskrift, samtidigt vill jag inte att det ska bli en kopia på filten jag stickade till mitt fadderbarn. 

Jag hittade ett vackert flätmönster som vi tyckte skulle bli fint som ett heltäckande mönster över större delen av filten. Dessvärre lyckas jag inte klura ut hur man beställer mönstret... så nu försöker jag utifrån foton klura ut hur många maskor det är mellan flätorna och hur många maskor de förflyttar sig. Det går inte fort men det går. Sneak peak kommer när jag har provstickat mönstret om nån vecka eller två.

7 kommentarer:

disa sa...

Den blir nog lika fin som den förra!! Trixigt att lista ut mönstret från bilder, men kan någon så är det nog du!! =)

Heldri sa...

Jag hoppas att den ska bli lika fin, jag hoppas i alla fall att föräldrarna ska bli nöjda :)

Malin sa...

Den förra blev ju så bra, om än kanske lite stor :) så den här blir nog minst lika kalas..

Så det är väl bara hitta på ett namn då. :)

(dagens ordverifiering passade bra; garni)

Heldri sa...

Malin: ja,eller så stickar jag ett namn och så får ni helt enkelt hålla er till det ;)

Malin sa...

Ja för Maja eller Ellen funkar ju på pojkar och Oskar eller Joel på flickor.. :)

För att inte tala om Jack, det funkar ju på alla..

Heldri sa...

Ja visst, och blir det en tös så kan hon ju heta Jack men kallas Jackie. Annars ska ju Maria vara ett unisex namn om man frågar spansktalande...

Hedvig sa...

Spännande! :)