torsdag 7 juli 2011

Dagens utflykt II

Dagens utflykt skedde med Grünet som färdmedel och Farmor som sällskap. Vi åkte förbi bo efter bo, Gisslarbo, Jönsarbo, Bubbarsbo, Karmansbo m.fl. Har ni aldrig åkt länsväg 250 förbi Långsvan och Lillsvan tycker jag absolut att ni ska göra det. Det är visserligen en slingrig väg som är ganska hårt trafikerad men utsikten är så vacker att det nästan gör ont! 


Vår destination var den lilla gumman i det mörkbruna huset. Precis som förra året njöt jag av att lyssna på de två barndomskamraterna (ja alltså, Farmor är barndomskamrat med sin svägerska och jag är inte barndomskamrat med någon av dem men tycker lika mycket om dem för det). Det är så härligt att höra Farmors dialekt breddas flera meter bara vi klivit innan för dörren och sagt hej! Om karman är med mig i år också vore det inte fel med ett jobbsamtal i morgon eller på måndag, helst en tillsvidare anställning men jag är inte så kräsen.


Nu längtar jag till imorgon då jag ska vara huslig så det förslår och sedan äntligen få njuta av sushi i trevligt sällskap!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med jobb!
Farbror

Heldri sa...

Det är tyvärr lite lågsäsong för ekonomijobb så här på sommaren, men än har jag inte tappat modet!