fredag 1 juli 2011

Gåva och återgäld

Under våren har Sambon gått en glaskurs tillsammans med min far. De har lärt sig göra glasinfattning i Tiffany-stil som görs med kopparfolie istället för blylist och löds samman. Som projekt nummer två gjorde Sambon detta finna skrin och ni må tro att det var en glad Heldri som mottog en fin gåva!



En sån fin gåva måste återgäldas och jag tänkte börja med ett brickvävt band. Mönstret kommer från Brickvävning - så in i Norden av Sonja Berlin-Englund och är ett reliefband där inslaget bildar mönstret .



När jag la upp mina garnförslag för att fota konstaterade jag snabbt att bandet blir grönt med naturvitt inslag. Det bresilja färgade garnet får vänta till ett annat band.

Fortsättning följer...

3 kommentarer:

Malin sa...

Och asken vart ju riktigt bra!

disa sa...

Oj, så fin! Förstår att du blev jätte glad. Liksom han kommer bli av dina fina gåva. *ler*

Heldri sa...

Malin: Verkligen! Nu ska jag bara bestämma vad som är fint nog att få ligga i asken.

disa: Det hoppas jag han ska bli :)